پرسش :
ثواب زیادی برای گریه بر امام حسین بیان شده، خیلی دوست دارم هنگام شنیدن مصیبت و به هنگام عزاداری گریه کنم، اما نمی توانم.
پاسخ :
انسان ها از جهات گوناگون با همدیگر متفاوتا ند، از جمله در استعدادها، عواطف و روحیات . بیشتر این تفاوتها ناشی از شرایط و زمینه ها و امکانات متفاوتی است که افراد در آن پرورش یافته اند. درباره گریه نیز باید به تفاوت های فردی توجه داشت. همه مثل هم نیستند. بعضی هم راحت گریه می کنند و هم راحت می خندند اما برخی نمیتوانند به آسانی بخندند و به سختی گریه می کنند. این مطلب تا حدودی به سلامت روحی و روانی افراد و از طرفی به رشد عواطف انسان بستگی دارد. در عین حال می توان با تقویت جنبه های فکری و عاطفی بر امام حسین (ع) گریست. چند عامل در این زمینه مهم است، از جمله:
حسینیه ثارالله کهنوج...ما را در سایت حسینیه ثارالله کهنوج دنبال میکنید
برچسب: ثواب گریه بر امام حسین ع,ثواب گریه برای امام حسین ع, نویسنده: بازدید: 324